Za ogled dokumenta se morate prijaviti.
Input:

Zakon o interventnih ukrepih za zajezitev epidemije covid-19 in omilitev njenih posledic za državljane in gospodarstvo (ZIUZEOP)

16.4.2020, , Vir: Verlag Dashöfer

4.1.3.7 Zakon o interventnih ukrepih za zajezitev epidemije covid-19 in omilitev njenih posledic za državljane in gospodarstvo (ZIUZEOP)

Strokovni avtorski kolektiv odvetniške pisarne Bohl d.o.o.

Novela ZIUZEOP-A, ki je posegla v zakon, je predstavljena tukaj.

O začasnih ukrepih s področja delovnih razmerij za delodajalce

Državni zbor Republike Slovenije je v četrtek, dne 2. 4. 2020, sprejel Zakon o interventnih ukrepih za zajezitev epidemije COVID-19 in omilitev njenih posledic za državljane in gospodarstvo (opomba 1), ki je bil v Uradnem listu Republike Slovenije objavljen dne 10. 4. 2020, v veljavo pa je stopil z naslednjim dnem po objavi. V predmetnem prispevku so predstavljeni začasni ukrepi s področja delovnih razmerij, ki se nanašajo oz. zadevajo delodajalce.

V začetku izpostavljamo, da ZIUZEOP ureja začasne ukrepe, ki veljajo retroaktivno, tj. od 13. marca 2020, ko je bila v Republiki Sloveniji razglašena epidemija, do 31. maja 2020, če ZIUZEOP ne določa drugače. (opomba 2) Nadalje ZIUZEOP predvideva tudi možnost podaljšanja veljavnosti začasnih ukrepov za nadaljnjih 30 dni po 31. maju 2020, če epidemija ne bo preklicana do 15. maja 2020 (opomba 3).

1. POVRAČILO NADOMESTILA PLAČE DELAVCEM NA ZAČASNEM ČAKANJU NA DELO

Prvi ukrep, ki se nanaša na delodajalce, je začasni ukrep povračila nadomestila plače delavcem na čakanju na delo iz razloga, ker jim delodajalec zaradi posledic epidemije začasno ne more zagotavljati dela.

Pravico do povračila izplačanega nadomestila plače delavcem na čakanju na delo iz poslovnih razlogov v smislu 138. člena ZDR-1 lahko uveljavljajo vsi delodajalci v Republiki Sloveniji, razen (i) neposrednih ali posrednih uporabnikov proračuna Republike Slovenije oz. proračuna občine, katerega delež prihodkov iz javnih virov je bil v letu 2019 višji od 70 % ter (ii) delodajalcev, ki opravljajo finančno ali zavarovalniško dejavnost, ki spada v skupino K po standardni klasifikaciji dejavnosti (opomba 4 in 5).

Drugi odstavek 22. člena ZIUZEOP določa, da so do pomoči upravičeni tisti delodajalci, ki (i) jim bodo po njihovi oceni prihodki v prvem polletju 2020 upadli za več kot 20 % glede na isto obdobje leta 2019 in (ii) v drugem polletju 2020 ne bodo dosegli več kot 50 % rast prihodkov glede na isto obdobje leta 2019. Svojo izjavo glede ocene prihodkov bodo delodajalci priložili vlogi, ki jo bodo v elektronski obliki vložili pri Zavodu Republike Slovenije za zaposlovanje (opomba 6). Če se bo kasneje ob predložitvi letnih poročil za leto 2020 izkazalo, da ocena delodajalca ni bila utemeljena in opisan pogoj ne bo dosežen, bo moral delodajalec skladno z obravnavanim drugim odstavkom 22. člena ZIUZEOP vrniti celotno prejeto pomoč. Isti odstavek določa posebne pogoje za delodajalce, ki niso poslovali v celotnem letu 2019.

ZIUZEOP v

 
 Potrebujete pomoč?
Imate težavo z uporabo portala? Pišite nam.
Vaše sporočilo je bilo uspešno poslano.
Input:

Ta stran uporablja piškotke. Z nadaljevanjem brskanja po tej strani, brez spremembe pri nastavitvah vaših piškotkov, se strinjate z našimi pravili uporabe piškotkov.   V redu   Več o piškotkih