Danes je 26.4.2024

Za ogled dokumenta se morate prijaviti.
Input:

Zadeva: Povračilo stroškov prevoza na delo in z dela – odgovori na najpogostejša vprašanja in dileme

30.6.2021, Vir: Ministrstvo za javno upravoČas branja: 53 minut
  • Obveščamo vas, je bilo v obdobju  od 9. do 12. 5. 2022 spodnje pojasnilo dopolnjeno. Glejte tudi  pojasnilo MJU tukaj.

Objava dokumenta MJU na portalu SEJA in drugih portalih založbe je informativne narave. Pri objavi dokumenta MJU lahko pride do razlik med dokumentom MJU in objavo na portalu SEJA zaradi drugačnega tehničnega formata, zaradi tega, ker ni pridobljena informacija o spremembi dokumenta MJU ali zaradi tega ker sprememba v dokumentu MJU niso takoj vnesene v dokument na spletni strani SEJA.

Zato vas prosimo, da dokument na spletni strani SEJA in drugih portalih založbe obravnavate samo kot informacijo o vsebinah, ki jih vsebuje dokument MJU. Kot verodostojni vir uporabite dokument MJU na spletni strani https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-javno-upravo/

Novosti, vnešene v besedilo v dokumentu maj 2022. so označene s krepko pisavo (ki ni podčrtana).

Pojasnilo državnega organa 0100-299/2021/8 navajamo v celoti:

"V zvezi z uveljavitvijo aneksov h kolektivnim pogodbam dejavnosti in poklicev o odpravi varčevalnih ukrepov v zvezi s povračili stroškov in drugimi prejemki javnih uslužbencev, ki so bili objavljeni v Uradnem listu RS, št. 88/2021, dne 3. 6. 2021, smo pripravili pojasnilo št. 0100-299/2021/1 z dne 4. 6. 2021 ter pojasnilo št. 0100-299/2021/5 z dne 21. 6. 2021.

 

V nadaljevanju vam podajamo odgovore na najpogostejša vprašanja in dileme, ki smo jih prejeli glede povračila stroškov prevoza na delo in z dela, pri čemer opozarjamo, da Ministrstvo za javno upravo ni pristojno za razlago kolektivnih pogodb. Za razlago kolektivnih pogodb dejavnosti in poklicev so izključno pristojni odbori in komisije za razlago kolektivnih pogodb, pojasnila Ministrstva za javno upravo pa so lahko zgolj v pomoč strokovni službi in delodajalcu, ki odloča o pravicah javnih uslužbencev. Komisija za razlago Kolektivne pogodbe za negospodarske dejavnosti v Republiki Sloveniji je sprejela Razlago Aneksa h kolektivni pogodbi za negospodarske dejavnosti v Republiki Sloveniji (Uradni list RS, št. 88/21) glede povračila stroškov prevoza po prvem in drugem odstavku 5. člena, po prvem odstavku 6. člena ter po prvem odstavku 7. člena Aneksa h KPND, ki je bila 29. 4. 2022 objavljena v Uradnem listu RS, št. 58/22.

Razlaga določa, da je treba prvi in drugi odstavek 5. člena ter prvi odstavek 6. člena Aneksa h KPND razumeti tako, da se javnemu uslužbencu, ki to navede v pisni izjavi za povračilo stroškov prevoza na delo in z dela iz prvega odstavka 7. člena Aneksa h KPND, povrnejo stroški prevoza na delo in z dela z različnih naslovov, tj. naslova stalnega bivališča ali naslova začasnega bivališča, s katerih javni uslužbenec dejansko prihaja na delo oziroma kamor odhaja z dela in na njih zakonito prebiva v skladu zakonom, ki ureja prijavo prebivališča, ne glede na število prihodov s posameznega naslova bivališča in odhodov na posamezen naslov bivališča.

Če se javni uslužbenec dejansko vozi na delo in z dela z naslova, ki ni stalno ali začasno bivališče, je upravičen do povrnitve stroškov prevoza na delo in z dela s tega naslova, in sicer za dneve, ko se na delo in z dela dejansko vozi s tega naslova in le, če je ta naslov bližje delovnemu mestu kot naslovu stalnega oziroma začasnega bivališča.

Prvi odstavek 7. člena Aneksa h KPND je treba razumeti tako, da mora javni uslužbenec, ki v pisni izjavi za povračilo stroškov prevoza na delo in z dela navede dva ali več naslovov, s katerih prihaja na delo in z dela, navesti tudi podatek o tem, kolikokrat in na katere dneve prihaja na delo z določenega naslova oziroma se vrača z dela na določen naslov.

Razlage kolektivnih pogodb ne določajo novih pravic in obveznosti in zato pri njihovi uporabi ne velja načelo o prepovedi retroaktivnosti. Razlage kolektivnih pogodb se tako uporablja tudi za čas pred njihovo objavo v Uradnem listu, saj nimajo značaja pravne norme, ki bi začela veljati šele po objavi, ampak gre v njihovem primeru za pojasnilo, kakšna je pravna vsebina sporne norme kolektivne pogodbe že od njene uveljavitve dalje.

Ministrstva prosimo, da s tem dopisom seznanite proračunske uporabnike iz vaše pristojnosti.

Prejetih vprašanj zaradi obsežnosti le-teh in zaradi preglednosti v dokumentu ne navajamo, pač pa podajamo odgovore na prejeta vprašanja in dileme po posameznih sklopih.

 

  1. Glede upravičenosti do povračila stroškov prevoza na delo in z dela:

 

Skladno z aneksi h kolektivnim pogodbam dejavnosti in poklicev (Uradni list RS št. 88/21) pripada povračilo stroškov prevoza na delo in z dela javnemu uslužbencu, če razdalja od naslova njegovega stalnega ali začasnega bivališča oziroma naslova, s katerega se javni uslužbenec dejansko vozi na delo, do naslova, kjer javni uslužbenec opravlja delo, po najkrajši varni poti, upoštevaje tudi pešpoti, znaša več kot 2 kilometra. Navedeno pomeni, da ne zadošča, da je ta razdalja 2 kilometra, temveč mora biti ta razdalja več kot 2 kilometra.

 

Aneksi h kolektivnim pogodbam dejavnosti in poklicev (Uradni list RS št. 88/21) izrecno določajo, da se za merjenje razdalje uporablja daljinomer »Google.Zemljevidi«.

 

Ugotovljeno je bilo, da daljinomer »Google.Zemljevidi« zaokroži razdaljo, ki npr. znaša 2,066 metrov na 2 kilometra, zato pojasnjujemo, da je v mejnih primerih, ko daljinomer »Google.Zemljevidi« navede, da znaša razdalja točno 2 kilometra, potrebno sešteti vse razdalje, ki so navedene pod skupnim številom kilometrov, in ugotoviti, ali je morda razdalja dejansko večja od 2 kilometrov. V tem primeru je javni uslužbenec upravičen do povračila stroškov prevoza na delo in z dela.

Vse navedeno velja tudi v primeru, ko javni uslužbenec na delo prihaja z več naslovov bivališč in/ali z naslova v kraju, iz katerega se javni uslužbenec dejansko vozi na delo in z dela, če je ta bližji delovnemu mestu, in z dela odhaja na več naslovov bivališč oziroma na naslov v kraju, iz katerega se javni uslužbenec dejansko vozi na delo in z dela, če je ta bližji delovnemu mestu, za vsako posamezno razdaljo.

  1. Glede veljavnosti in uporabe aneksov h kolektivnim pogodbam dejavnosti in poklicev (Uradni list RS št. 88/21):

 

Aneksi h kolektivnim pogodbam dejavnosti in poklicev, tj.:

 

- Aneks h Kolektivni pogodbi za kulturne dejavnosti v Republiki Sloveniji,

- Aneks h Kolektivni pogodbi za zaposlene v zdravstveni negi,

- Aneks h Kolektivni pogodbi za dejavnost zdravstva in socialnega varstva Slovenije,

- Aneks h Kolektivni pogodbi za zdravnike in zobozdravnike v Republiki Sloveniji,

- Aneks h Kolektivni pogodbi za raziskovalno dejavnost,

- Aneks h Kolektivni pogodbi za dejavnost vzgoje in izobraževanja v Republiki Sloveniji,

- Aneks h Kolektivni pogodbi za negospodarske dejavnosti v Republiki Sloveniji,

 

so bili dne 3. 6. 2021 objavljeni v Uradnem listu RS, št. 88/2021 in so bili sklenjeni za realizacijo Dogovora o odpravi varčevalnih ukrepov v zvezi s povračili stroškov in drugimi prejemki javnih uslužbencev, zamiku izplačilnega dneva plače pri proračunskih uporabnikih ter regresu za letni dopust za leto 2021.

 

Aneksi h kolektivnim pogodbam dejavnosti in poklicev (Uradni list RS št. 88/21) veljajo od 4. 6. 2021, uporabljajo pa se za obračun stroškov v zvezi z delom in drugih prejemkov za mesec junij 2021. Navedeno pomeni, da se stroški prevoza na delo in z dela povrnejo javnim uslužbencem v skladu z navedenimi aneksi povrnejo že od 1. 6. 2021 dalje.

 

Obračunavanje stroškov prevoza na delo in z dela po prejšnji ureditvi se je tako zaključilo z dnem 31. 5. 2021, od 1. 6. 2021 dalje pa se stroški prevoza na delo in z dela obračunavajo v skladu z novo ureditvijo, ki je urejena v aneksih h kolektivnim pogodbam dejavnosti in poklicev (Uradni list RS št. 88/21).

 

 

  1. Glede povračila stroškov prevoza na delo in z dela v obliki kilometrine:

 

Za povračilo stroškov prevoza na delo in z dela se za razdaljo od naslova stalnega ali začasnega bivališča oziroma naslova v kraju, iz katerega se javni uslužbenec dejansko vozi na delo in z dela, do naslova v kraju opravljanja dela javnemu uslužbencu po najkrajši varni poti prizna kilometrina v višini 10 % cene neosvinčenega motornega bencina - 95 oktanov za vsak polni kilometer razdalje, vendar ne manj kot 30 evrov. Povračilo stroškov prevoza na delo in z dela se javnemu uslužbencu povrne glede na število prihodov na delo in odhodov z dela.

 

Aneksi h kolektivnim pogodbam dejavnosti in poklicev (Uradni list RS št. 88/21) prinašajo spremembo od dosedanjega načina povračila stroškov prevoza na delo in z dela, kjer so bili javni uslužbenci primarno upravičeni do povračila  stroškov prevoza na delo in z dela v obliki stroškov javnega prevoza. Aneksi namreč sedaj določajo, da so javni uslužbenci od 1. 6. 2021 dalje primarno upravičeni do stroškov prevoza na delo in z dela v obliki kilometrine.

 

Navedeno pomeni, da bo javni uslužbenec vselej prejel povračilo stroškov prevoza na delo in z dela v obliki kilometrine, razen izjemoma, tj. če bo delodajalcu predložil potrdilo o nakupu imenske mesečne vozovnice za javni potniški promet. V tem primeru se mu bodo stroški prevoza na delo in z dela za mesec, za katerega bo predložil potrdilo o nakupu imenske mesečne vozovnice za javni potniški promet, povrnili v višini cene imenske mesečne vozovnice za javni potniški promet.

 

Ob tem pojasnjujemo, da lahko javni uslužbenci dejansko prihajajo na delo in odhajajo z dela po poteh, ki jih izberejo sami, s prevoznimi sredstvi, ki jih izberejo sami (npr. avtobus, vlak, skiro, kolo, taksi, peš itd.), saj jim delodajalec ne more in ne sme določati načina prihoda in odhoda z dela, prav tako ne prevoznega sredstva. Aneksi h kolektivnim pogodbam dejavnosti in poklicev (Uradni list RS št. 88/21) namreč zgolj določajo podlago za obračun in izplačilo stroškov prevoza na delo in z dela, kar pa ne pomeni, da mora javni uslužbenec na delo in z dela prihajati na način kot so mu povrnjeni stroški prevoza na delo in z dela.

Vse navedeno velja tudi v primeru, ko javni uslužbenec na delo prihaja z več naslovov bivališč in/ali z naslova v kraju, iz katerega se javni uslužbenec dejansko vozi na delo in z dela, če je ta bližji delovnemu mestu, in z dela odhaja na več naslovov bivališč oziroma na naslov v kraju, iz katerega se javni uslužbenec dejansko vozi na delo in z dela, če je ta